Motor yağı deyip geçmeyin. Hareketli motor parçaları arasında film oluşturarak sürtünmeyi önleyen motor yağının görevi bu kadarla sınırlı değildir. Yağ kanalları içerisinde dolaşarak parçaların soğumasını sağlayan motor yağı, korozyonunun oluşmasını da engeller. Motor için önemli olan bu sıvının zamanla kimyasal yapısı bozulacağı için akıcılığı azalır. Bu nedenle motor yağı, yağ filtresiyle birlikte düzenli olarak değiştirilmeli. Aksi halde parçalar arasında artan sürtünme sonucu motorun ömrü hızla kısaltırken, verimi azalır ve yakıt tüketimi artarak yüksek masraflar çıkmasına neden olur. Klima, hareketini motordan aldığı için yakıt tüketiminin artmasına neden olur. Bu küçük tüketim farkı klimanın uzun süre çalışmasıyla katlanarak artar. Özellikle küçük hacimli motorların zorlanarak çalışmasına neden olabilir. Yokuş yukarı çıkışlarda ise motor yükü artarken klima motorunun araç motorunu daha da yormaması için yine klima kapatılmalıdır. Klimanın her çalışmasında yakıt tüketiminin arttığı unutulmamalı. Lastikler, otomobille zemin arasında bir bağ kurduğu için lastik hava basıncı otomobilin sürüş özelliklerini belirleyen en önemli etkendir. Özelikle düşük hava basıncı, lastiğin yuvarlanma direncini arttırır. Düşük hava ile dönmekte zorlanan lastikler, motorun çalışmasını, direksiyon tepkilerini ve fren mesafesini uzatır. Düşük hava basıncına sahip lastikler; aktarma organlarını ve motoru zorlayarak, yakıt tüketimini yüzde 20'ye varan oranlarda arttırır. Ağırlık, otomobilin yakıt tüketimini direkt olarak arttırır. Özellikle, metal takım çantası, stepne, müzik sisteminin bas kutusu, kalite standartlarına uymayan ve sonradan takılan gereksiz aksesuarlar yakıt tüketimin artmasında önemli rol oynar. Buna basit bir örnek verirsek; yolda yürürken elinizde bulunan 5-10 kg'lik yük sizin daha fazla yorulmanıza neden olur. Ağırlık ne kadar azsa tüketim o denli düşüktür. Araç hızlandıkça, tekerlekte oluşan yuvarlanma direnci de artar. Ayrıca aracı etkileyen rüzgar direnci taşıt üzerindeki hareket dirençlerini arttırır. Tüm bunlar yakıt tüketimini etkilerken bunlar üreticilerin hesapladıkları kuvvetlerdir. Ancak yüksek hızlarda açık camdan içeri giren hava, otomobilin ağırlığını arttırırken gidişinde de ters kuvvetler oluşturur. Bu da yakıt tüketiminin artmasına neden olur. Özellikle açık kasalı kamyon ve kamyonetler için uzun yolda kasanın üzerine branda örtülmemesi de yakıt tüketimini ciddi oranda arttırır. Ani hareketlenmeler, motorun dışında yürüyen aksam ve lastikleri de zorlayacağından yakıt tüketimi katlanarak artar. İlk kalkış anında motor, 1 gram havaya 1 gram yakıt tüketir ve bu kaçınılmazdır. Otomobilin ani kalkışlarında motorun iç sürtünmeleri artacağından yanmamış yakıtın yanma odalarına gitmesi tüketimi ciddi oranda yükseltir. Otomobilin vites değişiminde ideal motor devrini yakalayarak kullanmak, yakıt tüketimi için etkin rol oynar. Özellikle yakıt tüketimiyle doğrudan ilişkili olan sürtünme ve hareket dirençleri devirli kullanımlarda en az etki gösterir. Bir otomobilin yakıt tüketiminde optimum değeri yakalaması, frenleme anında güvenli durması ve sürücünün hareket yeteneğini kaybetmemesi için 90 km/s ideal bir hızdır. Otomobil 90 km/s'nin üzerine çıktığında yakıt tüketimi katlanarak artarken sürücünün aracı sabit hızla kullanmaması tüketimi yükseltir. Her motorun kendine ait karakteristik özellikleri olduğu için motor yağları da kendi aralarında gruplandırılır. Otomobil üreticileri tarafından belirlenen viskozite kodları motor yağı özelliklerini belirler. Bu kodlamaya 20W 50'yi örnek verirsek burada 20, düşük çalışma sıcaklığını, 50 ise yüksek çalışma sıcaklığını belirler. Viskozite, yüksek ısılarda kalınlaşma sağlarken düşük ısılarda ise pasif kalır. Her motor için önerilen yağın kullanılması motorun aşınmasını hızlandırmamak ve yakıt tüketimini arttırmamak için önemlidir. Şehir içinde start/stop sistemli araçlarda, bu sistemin kapatılmaması yakıt tüketimini düşürmenin bir diğer yoludur Rüzgar direnci artan otomobilin yakıt tüketimi de artar. Bu nedenle özellikle uzun yolculuklarda araçcamının fazla açılması tüketimi olumsuz etkiler. Rüzgar direnci artan otomobilin yakıt tüketimi de artar. Bu nedenle özellikle uzun yolculuklarda araçcamının fazla açılması tüketimi olumsuz etkiler. Port bagaj gibi ekstra donanımlar, aracın ağırlığını ve rüzgar direncini yükselteceğinden tüketimde cebinizi ekstradan yorar. Bilinenin aksine enjeksiyonlu otomobillerde vitesi boşa atmak tüketimi düşürmek yerine arttırır. Özellikle doğru vites değiştirmek ve yeni otomobillerdeki vites değişim göstergelerine riayet etmek tüketime olumlu katkı sağlar. İŞTE EN AZ YAKAN OTOMOBİL MODELLERİ Citroen C3 1.6 Picasso EHDI 92HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.8 litre Toyota Prius 1.8 CVT 99HP Yakıt tipi: Benzin Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4 litre Fiat Punto 1.3 Multijet 95HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.7 litre Chevrolet Aveo 1.3 95HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.7 litre Seat Leon 1.6 SC TDI 95HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.7 litre BMW 1 116D Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.7 litre Seat Leon 1.6 TDI 105HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.7 litre Passat Variant 2.0 TDI BMT 150PS DSG Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.7 litre Volkswagen Jetta 1.6 TDI DSG Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.7 litre Volkswagen Golf 1.6 DSG 105HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.7 litre Chevrolet Aveo 1.3 Sedan 75HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.7 litre Volvo S60 1.6 D2 115HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.7 litre Peugeot 308 1.6 E-HDI 115HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.7 litre Seat Leon 1.6 TDI 105HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.7 litre Kia Rio 1.4 CRDI 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.7 litre Volvo V40 Cross Country 1.6 115HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre Skoda Fabia 1.6 TDI 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre Audi A1 1.6 TDI 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre Toyota Yaris 1.5 Hybrid CVT 75HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre Citroen C4 1.6 MCPE-HDI 115HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre Volkswagen Golf 1.6 TDI 105HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre BMW 2 220D Coupe Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre Nissan Note 1.5 DCI 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre BMW 4 420D Gran Coupe Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre Mercedes CLA CLA180 CDI Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre Nissan Qashqai 1.5 DCI-XTRONIC 130HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre Toyota Auris 1.4 D-4D 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre Toyota Auris 1.4 D-4D Multimode 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre Volvo V40 1.6 D2 Powershift 115HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre Renault Captur 1.5 DCI 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre Hyundai I20 1.4 CRDI 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.6 litre SKODA OCTAVIA 1.6 TDI 110HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 3.8 litre Nissan Qashqai 1.5 DCI 110HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.5 litre Seat Toledo 1.6 TDI 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.5 litre Volkswagen Jetta 1.6 TDI 105PS Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.5 litre Renault Clio Tourer 1.5 DCI 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.5 litre Renault Clio 1.5 DCI 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.5 litre Honda Civic Hatchback 1.6 Sport 120HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.5 litre Volvo V40 Cross Country 1.6 D2 115HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.4 litre Renault Clio Tourer 1.5 DCI 75HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.4 litre Nissan Qashqai 1.5 DCI 130HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.4 litre Toyota Yaris 1.4 D-4D (2012) 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.4 litre Toyota Yaris 1.4 D-4D Multimode (2012) Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.4 litre Volkswagen Polo 1.2 TDI 75HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.4 litre Volvo V40 1.6 D2 (2012) 115HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.3 litre Audi A3 Sedan 1.6 TDI 110HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.3 litre Citroen DS3 1.6 DSTYLE 92HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.2 litre Citroen C3 1.4 Otomatik 70HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.3 litre Opel Corsa 1.3 CTDI 95HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.2 litre Citroen DS3 1.6 DSTYLE 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4.1 litre Volkswagen Polo 1.4 TDI 90PS BMT DSG (2015) Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4 litre Ford Fiesta 1.5 TDCI 75HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4 litre Renault Clio 1.5 DCI (2012) 75HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 4 litre Hyundai I20 1.4 Dizel (2015) Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 3.9 litre Volkswagen Polo 1.4 TDI (2015) 90PS Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 3.9 litre Hyundai I10 Yakıt tipi: Benzin/LPG Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 6.5 litre Renault Clio 1.5 DCI 90HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 3.8 litre Opel Corsa 1.3 CTDI Ecotec (2015) Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 3.8 litre Peugeot 208 1.3 E-HDI 68HP Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 3.8 litre Volkswagen Polo 1.4 TDI 75PS BMT (2015) Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 3.6 litre Honda Civic 1,6L i-DTEC (2017) Yakıt tipi: Dizel Ortalama yakıt Tüketimi(100km): 3.6 litre